Allmänna Villkor

FÖRETAGSINFORMATION
Innehållet i denna webbshop tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
ONEPan AB
Bögatan 1
412 72 Göteborg

Organisationsnummer: 559229-9761
E-post adress: info@onepan.se

RENT GENERELLT
När du handlar hos oss omfattas alla transaktioner av svensk lagstiftning och om inget annat anges hänvisas till konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen).

För att handla via www.onepan.se måste du antingen vara myndig eller ha advokaternas tillstånd att ingå ett avtal.

Beställningen är bindande så snart ONEPan AB tagit emot din beställning. Observera att vid eventuella prisfel eller andra fel, och som är av sådan karaktär att du har insett, eller borde inse, att det förelåg ett fel, är ONEPan AB inte bundet av avtalet.

Du har alltid möjlighet att ångra köpet enligt gällande lagstiftning. Se punkt om returpolicy.

När ONEPan AB tar emot din beställning kommer ONEPan AB att bekräfta detta och automatiskt skicka en bekräftelse på beställningen via e-post till den e-postadress du angett. Läs orderbekräftelsen noggrant. Om bekräftelsen inte stämmer överens med din önskade beställning, vänligen kontakta ONEPan AB e-post: info@onepan.se och ange ordernummer.

ONEPan AB reserverar sig för prishöjningar, prisfel, valutaförändringar, avgiftsförändringar, sålda varor, restorder, stavfel, force majeure och i de fall leverans till dig försenas pga. att fraktbolaget inte kan leverera till dig på överenskommen tid.

LEVERANS- OCH FRAKTKOSTNADER
Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen kan du se totalpriset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor anges i varukorgen beroende på valt betalningssätt.

Fraktvillkor anges i varukorgen beroende på valt fraktsätt.

- Kostnaden för frakt inom Sverige är 69 SEK.
För frakt utanför Sverige tillkommer en fraktavgift beroende på land. Maila oss om du vill beställa utanför Sverige.
- Vid retur eller avbokning står kunden för fraktkostnaden.
- Om varorna du beställer är defekta. Anspråken är avgiftsfria.
- Vi vill att du ska få din beställning så snart som möjligt. Vi försöker därför skicka dina varor så att du har dem inom 4-6 arbetsdagar inom Sverige.
Vi förbehåller oss rätten att förlänga leveranstiden på grund av tullen.

ALTERNATIV LEVERANSADRESS
För att få leverans till en annan adress måste du ange den vid utcheckning.
Klarnas villkor (endast vid betalning med Klarna Faktura eller Konto) kräver att vi levererar beställningen till en adress där du är registrerad.


LEVERANS TILL MINDERÅRIGA
Utan tillstånd från målsman levererar vi inte till personer under 18 år.

BETALNING
I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, erbjuder vi dig följande betalningsmetoder. Betalning ska göras till Klarna.

- Betala på [14] dagar: Betalningsperioden är 14 dagar från leverans av varornas tillgänglighetsdatum för tjänsten. Du kan hitta de fullständiga villkoren för de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig här:
Storbritannien, Tyskland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Österrike och Nederländerna.

- Dela notan: Med finansieringstjänsten från Klarna kan du betala ditt köp i flexibla eller fasta månatliga delbetalningar enligt de villkor som anges i kassan. Delbetalningen förfaller i slutet av varje månad efter inlämnande av separat månadsfaktura av Klarna. Ytterligare information om dela upp räkningen inklusive villkor och standard europeisk konsumentkreditinformation hittar du här för de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig: Österrike, Storbritannien, Tyskland, Sverige, Norge, Danmark och Finland.


- Direktbank: Tillgängligt i Tyskland, Österrike och Nederländerna. Ditt konto kommer att debiteras direkt efter din beställning.


- Autogiro: Tillgängligt i Tyskland, Sverige, Österrike och Nederländerna. Ditt konto kommer att debiteras efter leverans av varorna eller biljetterna/ tillgänglighetsdatum för tjänsten eller vid en prenumeration i enlighet med de tidslinjer som meddelats. Du kommer att meddelas om datum/datum via e-post.


- Kortbetalningar: Tillgängligt i Tyskland. Beloppet kommer att reserveras på ditt kort och kommer att debiteras efter leverans av varorna eller biljetterna/ tillgänglighetsdatum för tjänsten. Vid en prenumeration kommer beloppet att debiteras i enlighet med de tidslinjer som meddelats.
Betalningsmetoderna Betala på [14] dagar, Dela räkningen och autogiro är endast tillgängliga vid en positiv kreditbedömning. För detta ändamål, under beställningsprocessen och hanteringen av ditt köp, vidarebefordrar vi dina uppgifter för adress och kreditprövning till Klarna. Vi kan endast erbjuda dig de tillgängliga betalningsmetoderna baserat på resultatet av kreditprövningen. Allmän information om Klarna och användarvillkoren per land finns på klarna.com. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande dataskyddslag och i enlighet med informationen i Klarnas integritetspolicy.

RETURPOLICY
- Enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du som kund ångerrätt i 14 dagar efter mottagandet av varan.
- Vid tvist följer vi rekommendationerna från den svenska reklamationsnämnden.
- Varor som returneras ska vara oanvända och i originalförpackning.
Inom 14 dagar efter mottagandet av varorna återbetalar vi produktvärdet.
- Returer skickas tillsammans med namn, ordernummer och anledning till returen.
- Vid retur eller avbokning står kunden för fraktkostnaden.
Varorna returneras till följande adress:

ONEPan AB
c/o Ipinium
Göteborgsgatan 11
542 43 Mariestad, Sverige

GARANTI
Vid köp av ONEPan AB-produkter ingår 1 års garanti.

PAKET SOM INTE HÄMTAS
Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera returfrakt, hantering och avgifter.

KLAGOMÅL
- Du som kund har rätt att göra anspråk på en produkt om dess egenskaper skiljer sig från vad vi lovat.
- För alla och eventuella klagomål, vänligen kontakta oss på info@onepan.se.
- Tre års reklamationsrätt är i enlighet med konsumentköplagen.
- Konsumenten ersätts för eventuella fraktkostnader som uppstår i samband med reklamationen.
- Klagomålet skickas tillbaka till följande adress:
ONEPan AB
c/o Ipinium
Göteborgsgatan 11
542 43 Mariestad, Sverige

- Konsumentverket har en standardblankett för utövande av ångerrätten.
Du kan ladda ner den här.

KONTAKT
För alla frågor av något slag vänligen kontakta oss på info@onepan.se

PERSONLIG INFORMATION
Genom att registrera dig godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i ONEPan AB för att uppfylla dina förväntningar gällande leverans, leveransinformation och kundservice.

Inga personuppgifter kommer att lämnas ut till tredje part, förutom i de fall då registreringen sker i samarbete med tredje part.

Enligt GDPR har du rätt till
– Få informationen vi har sparat om dig
– Få dina lagrade data raderade. Om du ber oss att radera dina uppgifter måste du se till att du lagrar all information du behöver för att hantera eventuella framtida garantiärenden.
– Om du vill radera din information, vänligen kontakta oss på info@onepan.se

För att läsa mer om vilken information vi behåller och varför. Snälla klicka här.

svenska